Perfekt bremseservice

- Hjulnavslibesæt fra KS Tools
- Befri hjulnav og hjulcentrering for rust og støv
- Undgå ubalance

Når man skifter bremseskiver, kan man nemt overse rust på hjulnav og hjulcentrering. Dette kan hurtigt blive til et problem. For hvis bremseskiven eller hjulet efter skiftet ligger hen over mange små rustaflejringer, begynder bilen at slingre. Dette medfører reklamationer. Og det hurtigt udførte arbejde hævner sig. KS Tools tilbyder nu et praktisk værktøjssæt til et problemfrit hjulskift. Med dette kan hjulnav og hjulcentrering rengøres, så de bliver skinnende rene på ingen tid. På den måde udføres bremse-/ hjulskift hurtigt, og kundereklamationer er en saga blot. Hjulnavslibesættet har produktnummeret 100.5080 hos KS Tools. En produktvideo er tilgængelig under https://youtu.be/Wt77cZEtjzM.

Alle bremseskiveproducenter anbefaler at slibe hjulnavene plane ved skift af bremseskiver eller -tromler. På den måde kan mekanikere undgå uønskede ubalancer. For alt for ofte reklamerer kunder over, at deres bil slingrer, efter bremseservice. For kun hvis hjulnavet virkelig er fuldstændig glat, er der en perfekt anlægsflade til bremseskiven eller bremsetromlen.
Selv om enhver mekaniker ønsker at være så hurtig som mulig: Hvis man ikke tager slibning af hjulnav og hjulcentrering alvorligt, sparer man det forkerte sted. Med hjulnavsliberen fra KS Tools bliver hjulenes og hjulnavenes kontaktflader helt rene. Og det går meget hurtigt. Den roterende påsætningsdel skal blot holdes på det pågældende sted et øjeblik. Derefter skinner de behandlede dele igen.

Slibning med de sorte „pads“
Et hjulnavslibesæt består af en skiveformet påsætningsdel, på hvilken der er fastgjort grove slibeskiver med velcrobånd. De sorte porøse „pads“ kræver meget lidt vedligeholdelse: En skive rækker til ca. 100 køretøjer. Mekanikere på dækcentre anvender hjulnavsliberen på en slagskruemaskine. Du tager blot en runde rundt om bilen med udstyret, når hjulene er taget af. Hertil behøver du mindre end ét minut for alle fire hjulnav. Hvis man ønsker at bruge sliberen sammen med en akkuskruemaskine eller en boremaskine, kan man købe en passende adapter separat.
Værktøjssættet egner sig til hjulnav op til en diameter på 150 millimeter. Det er fremstillet af robust aluminium og ikke af plast som andre apparater. Det gør det yderst robust, da aluminium ikke som plast har tendens til at revne. Der fås et startsæt bestående af et basisapparat og en slibepåsætningsdel. Slibeskiverne kan efterfølgende købes separat.

Indtast talrækken i tekstboksen herunder

Felter markeret med * skal udfyldes.