Perfecte remservice

- Wielnaafslijpset van KS Tools
- Wielnaaf en wielcentrering bevrijden van roest en vuil
- Onbalans vermijden

Wie remschijven vervangt, negeert roest bij wielnaaf en wielcentrering vaak volledig. Dit kan snel uit de hand lopen. Want zitten remschijf na het vervangen of het wiel na het wisselen op de vele kleine roestplekken, beginnen deze te slingeren. Klachten zijn aan de orde van de dag. Dan wreekt zich de haastige spoed bij de werkzaamheden. KS Tools heeft nu een praktische gereedschapset voor een schone wielwissel in het programma. Hiermee kunnen wielnaaf en wielcentrering binnen een mum van tijd tot blank worden gereinigd. Zo lukt een het vervangen van de remschijven/een wielwissel snel en behoren klachten van klanten tot het verleden. De wielnaafslijpset heeft bij KS Tools het productnummer 100.5080. Een video over het product is beschikbaar via https://youtu.be/Wt77cZEtjzM.

Alle remschijffabrikanten adviseren de wielnaven bij het vervangen van remschijven of remtrommels vlak te slijpen. Zo kunnen monteurs balanceerfouten vermijden. Want te vaak klagen klanten na een remservice over het slingeren van hun voertuig. Want alleen als de wielnaaf echt volledig glad is, is er een perfect contactvlak voor de remschijf of de remtrommel.
Ook al wil elke monteur zo snel mogelijk werken: wie het afslijpen van wielnaaf en wielcentrering niet serieus neemt, bespaart op de verkeerde wijze. Met de wielnaafslijper van KS Tools, worden de contactvlakken van de wielen en wielnaven echt schoon. En dit gaat zeer snel. Het is voldoende als u het roterende opzetstuk op de juiste plaats houdt. De behandelde delen glanzen dan snel weer.

Slijpen met de zwarte „koek“
Een wielnaafslijpset bestaat uit een schotelvormig opzetstuk, waarop met klittenband grove slijpschijven zijn bevestigd. De zwarte poreuze „koeken“ zijn zeer slijtvast: één schijf is voldoende voor ongeveer 100 voertuigen. Wielwisselprofessionals gebruiken de wielnaafslijper op een slagboormachine. Maak hiermee direct een rondje om de auto, zodra de wielen zijn verwijderd. Benodigde tijd: minder dan één minuut voor alle vier wielnaven. Wie de slijper samen met een accuschroefmachine of boormachine wil gebruiken, kan de betreffende adapters separaat bestellen.
De gereedschapset is geschikt voor wielnaven met een diameter van maximaal 150 millimeter. Hij bestaat uit robuust aluminium en niet net als andere apparaten uit kunststof. Hierdoor wordt hij zeer stabiel, omdat aluminium, in vergelijking met kunststof, minder gevoelig is voor scheurvorming. Er is een startkit, bestaande uit een basisapparaat en een slijpopzetstuk. Daarnaast zijn de slijpschijven ook separaat verkrijgbaar.

Vul de getallenreeks in het volgende tekstveld in

De met een * gemarkeerde velden zijn verplicht.